1 278 890 pasażerów skorzystało w lipcu z usług Kraków Airport - poinformowała w oficjalnym komunikacie Monika Chylaszek, rzecznik małopolskiego lotniska.
Wynik uzyskany w siódmym miesiącu bieżącego roku jest lepszy o 19 proc. w stosunku do lipca 2024 roku, a także aż o 63 proc. wyższy niż w tym samym okresie 2019 roku. Od początku roku z usług Kraków Airport skorzystało w sumie już 7 333 526 pasażerów.
Jeszcze bardziej imponująco prezentują się dane tygodniowe. W okresie od 14 do 20 lipca 2025 roku krakowskie lotnisko obsłużyło 293 465 pasażerów – to najlepszy wynik w całej historii portu. Podobnie jak 46 206 osób jest historycznym rekordem dziennym, który przypadł na 18 lipca. Dla porównania – ubiegłoroczny rekord tygodniowy wynosił 253 206 pasażerów i przypadł na tydzień 5 – 11 sierpnia 2024, a rekord dzienny w ubiegłym roku wyniósł 40 962 pasażerów i padł 30 grudnia.
– Aż trudno uwierzyć, że już połowa wakacji szkolnych za nami! Lipiec okazał się rekordowym miesiącem dla Kraków Airport. Lotnisko obsłużyło imponującą liczbę 1 278 890 pasażerów. Piątek 18 lipca 2025 roku był dla nas dniem wyjątkowym. Tego dnia z naszych usług skorzystało aż 46 206 osób – nie kryje satysfakcji Łukasz Strutyński, prezes zarządu Kraków Airport.
– Serdecznie dziękuję wszystkim pasażerom za zaufanie i wybór naszej siatki połączeń. Wyrazy uznania kieruję również do naszych pracowników, którzy każdego dnia dbają o komfort i bezpieczeństwo podróżnych – podkreślił Strutyński.
Silne wzrosty i nowe kierunki
W porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku, wybrane kierunki notują spektakularne wzrosty. Prym wiedzie Rimini (+212%) i Triest (+198%), obsługiwane przez Ryanair. Również trasa PLL LOT-u do Nowego Jorku (EWR) zanotowała potężny skok – aż +157%. Wśród nowych kierunków dobre wypełnienia uzyskały połączenia do Castellon (93%), Aberdeen (89%), Sofii (88%) czy Genui (83%).
Wysokie obłożenie wśród najbardziej popularnych kierunków pokazuje ogromne zainteresowanie takimi turystycznymi destynacjami jak: Warna i Chania (po 98%), Santoryn i Rodos (po 97%) oraz Barcelona (97%) które notują niemal pełne samoloty.
Kraków Airport oprócz europejskiej aktywnie rozbudowuje siatkę połączeń z Bliskim Wschodem — obecnie oferowane są bezpośrednie rejsy m.in. z Dubaju, Abu Zabi, Rijadu, Kuwejtu i Szardży. Skutkiem tego intensyfikowanego ruchu lotniczego, Małopolska stała się jednym z kluczowych europejskich kierunków turystycznych dla gości z krajów arabskich.
– Jesteśmy świadomi, że rosnące zainteresowanie Kraków Airport stawia przed nami konkretne wyzwania infrastrukturalne, którym musimy sprostać. Dlatego inwestycje w rozwój są absolutnie niezbędne, by sprostać oczekiwaniom pasażerów i linii lotniczych – zaznacza Strutyński.
Aż trudno uwierzyć, że już połowa wakacji szkolnych za nami Lipiec był rekordowy dla #KrakowAirport — obsłużyliśmy aż 1 278 890 pasażerów! ⁰Dziękujemy ,że jesteście z nami ! #flyKRKpic.twitter.com/OQwfNAb6zK
W ostatnich dniach Kraków Airport rozpoczął przebudowy dawnego terminala cargo z przeznaczeniem na tymczasową strefę oczekiwania (Pre-Boarding Zone – PBZ) dla pasażerów podróżujących poza strefę Schengen. Nowo powstająca przestrzeń zostanie wyposażona w sześć dodatkowych gate’ów, które będą pełniły funkcję tymczasowych poczekalni przed wejściem na pokład. To ważny etap szerszej strategii modernizacji portu lotniczego, mającej na celu zwiększenie przepustowości i komfortu obsługi pasażerów.
Zmiany i udogodnienia w terminalu – poprawa komfortu podróżnych
Kraków Airport kontynuuje działania mające na celu poprawę komfortu i jakości obsługi pasażerów. Biuro paszportowe zostało przeniesiona na parter terminala naprzeciwko stanowisk check-in, dzięki czemu jest lepiej widoczne i łatwiej dostępne dla podróżnych.
Sukcesywnie modernizowane są sanitariaty. Aktualnie ukończono modernizację dwóch zespołów toalet w strefie odlotów Non-Schengen. Zakres prac objął m. in. montaż myjek do stóp – z myślą o pasażerach podróżujących z regionu Bliskiego Wschodu. Myjki do stóp to rozwiązanie dostosowane do potrzeb licznych pasażerów z tamtego kręgu kulturowego, gdzie zgodnie z przyjętymi normami higieny równie istotne jak mycie rąk jest także oczyszczanie stóp.
Kolejną planowaną w najbliższym czasie zmianą będzie przeniesienie Fast Tracka do nowej lokalizacji oraz zyska dwa ciągi kontroli, co przełoży się na zwiększoną przepustowość i poprawę komfortu podróżnych korzystających z tej usługi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.